fredag 26 augusti 2011

امام باقر (ع) می فرماید:نقد قرآن در محور حدیث


نقد قرآن در محور حدیث

امام باقر (ع) می فرماید:
هفتاد هزار ملائکه غلاظ و شداد از جای خود حرکت می نمایند و استخوانهای اهل آتش را خرد و گوشتهایشان را متلاشی می کنند.!
اهل آتش می گویند:آیا بر ما رحم نمی کنید؟!
آنان می گویند:ای اشقیا!چگونه ما بر شما رحم کنیم و حال آنکه خداوند ارحم الراحمین بر شما رحم نکرده.!!
آنگاه آنان را به طرف جهنم پرتاب می کنند که هفتاد سال به طرف ته جهنم فرو می روند و در حال سقوط ٬ سنگهای آتش زا به پهلوهای راستشان می بندند و از طرف چپشان هم شیطانی با ایشان قرین می شود .!
هفتاد پوست در بدن ایشان قرار می دهند که کلفتی هر پوستی بیش از اندازه است اما تا به ته جهنم برسند همه آنها خواهند سوخت و در بین راه و سقوط به جهنم مارها و عقربهای آتشین ٬ ایشان را خواهند گزید!
تا جایی که سرشان از هیبت نیش آنها به اندازه" کوه" و "لبهایشان" به اندازه خرطوم فیل می شود ! و آتش به مقعدشان داخل می شود ! و تمام امعا و احشایشان را می سوزاند و از سر دماغشان چرک و خون جاری می شود .!
وقتی به ته جهنم برسند هفتاد جامه از آتش بر بدنشان بپوشانند ! و کلاهی آتشین بر سرشان بگذارند و چنان جهنم برایشان تنگ شود که گویا میخی را به زور چکش به دیوار فرو کرده اند و از هیبت و شدت عذاب جهنم روحهایشان سیاه گردد و بدمشان بد منظره گردد و ناخن هایشان مثل ناخن حیوانات دراز شود !
اینجاست که ملائکه غلاظ و شداد با گرزهای آهنین و آتشین بر سرشان بکوبند که بار دیگر به دره های عمیق جهنم فرو روند
. و این حالت همچنان ادامه دارد....!  (کتاب الاختصاص ٬ مبحث نار )

måndag 22 augusti 2011

شرح جهنم : نقد قرآن در محور حدیث


نقد قرآن در محور حدیث
 شرح جهنم
جهنم هفت در دارد و در هر دری هفتاد هزار کوه است و در هر کوهی هفتاد هزار شعبه است و در هر شعبه ای هفتاد هزار وادی است و در هر وادی هفتاد هزار شقه است و در هر شقه هفتاد هزار خانه است و در هر خانه هفتاد هزار مار است که بلندی هر مار به اندازه سه روز راه است و نیشهای آنها به اندازه درخت خرماست.
این مارها به انسانها حمله می آورند و می درند و گوشتهای بدن ایشان را متلاشی می کنند .
اهل عذاب با مشاهده این مارها به نهرهایی از آتش که در روی زمین جهنم در جریان است و مملو‌ از زهر مار و عقرب است پناهنده می شوند و خودشان را به درون این نهرها می اندازند.
این نهرها هم به قدری عمیق هستند که اهل عذاب وقتی داخل این نهرها می افتند ۷۰ جریف پایین می روند و هر جریفی ۷۰ سال راه است.  (کفایة الموحدین . مبحث جهنم)