söndag 2 oktober 2011

- آیا حضرت محمد معصوم (عاری از گناه و اشتباه ) بوده است؟



خیر. برای اثبات این موضوع که حضرت محمد معصوم و عاری از گناه نبوده دلایل متعددی وجود دارد که از آن جمله می توان به این نکات در قرآن  اشاره نمود:

آیا حضرت محمد معصوم بوده است؟
1- ای رسول ما صبر کن وعده خدا حق است و بر گناه خود از خدا آمرزش طلب کن و صبح و شام به ذکر و ستایش خدای خود بپرداز .( قرآن .سوره مومن .آیه 55

2 - تا از گناه گذشته و آینده تو(محمد) در گذریم و نعمت خود را بر تو به حد کمال برسانیم و تورا به راه راست هدایت کنیم
. (قرآن . سوره فتح . آیه 2)

3 - در آيات اولية سوره عبس، الله ، حضرت محمد را به خاطر روي گرداني از فردي نابينا ( عبدالله ابن امّ مکتوم ) مورد  سرزنش قرار داده و اين نشان مي دهد که حضرت محمد معصوم نبوده است بلکه در بعضي از مواقع گناهي انجام مي داد که مورد  سرزنش الله قرارمي گرفت:

عبوس و ترشرو گشت چون آنمرد نابینا به حضورش امد و تو چه می دانی شاید او مردی پارسا و پاکیزه صفت باشد اما انکه داراست ای رسول تو به او توجه کنی . اما انکس که به سوی تو می شتابد و او مرد خدا ترس و با تقوایی است تو  از توجه به او خودداری می کنی. (قرآن . سوره عبس . آیه 1-10)

4 - در آیه 98 سوره نحل الله صراحتا به حضرت محمد گوشزد می کند که از شر و وسوسه شیطان در امان نیست چرا که می دانیم معصوم کسی که شیطان توان نفوذ در وی را ندارد:

چون خواهی تلاوت قران کنی اول از شر وسوسه شیطان مردود به خدا پناه ببر. ( قرآن . سوره نخل . آیه 98) 

5 - ای رسول گرامی آیا ما تورا شرح صدر عطا نکردیم.و بارسنگین گناه را از تو دور داشتیم در حالیکه ان بار سنگین گناه ممکن بودپشت تو را گران دارد. (قرآن .سوره الانشراح .آیه 1-3 )  

6 - در سوره یونس الله اشاره به شک و دودلی حضرت محمد  به حقانیت قرآن کرده و می گوید:

پس هرگاه شک و ریبی از انچه به تو فرستادیم در دل داری از پیشینیان خود و علما اهل کتاب بپرس که همانا این کتابی از جانب خدای تو امد و ابدا در حقانیت ان نباید شک و دودلی به خود راه دهی.و نباید هرگز از آنان که تکذیب آیات خدا کنند باشی که از زیانکاران عالم خواهی شد. ( قرآن . سوره یونس . آیه 94)  

7 - در سوره انعام  الله به حضرت محمد تذکر می دهد که  نبايد براى جلب نظر مشركان، مؤمنان را از خود طرد كند :

و کسانى را که صبح و شام خدا را مى خوانند، و جز ذات پاک او نظرى ندارند، از خود دور مکن
. نه چیزى از حساب آنها بر توست، و نه چیزى از حساب تو بر آنها  اگر آنها را طرد کنى، از ستمگران خواهى بود. ( قرآن . سوره انعام . آیه 52)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar